Problemy z kolanami objawiają się bólem, w momencie, kiedy są już znacznie zaawansowane.

Nie wolno nam lekceważyć takiego dyskomfortu, powinniśmy czym prędzej podjąć kroki do tego, żeby usunąć nie tylko ból kolan, ale i jego pierwotną przyczynę.

Odpowiedni ruch i oszczędzanie stawów

Jeżeli mamy mniej niż 40 lat i doskwiera nam ból kolan, dobrze jest zwrócić uwagę na to, jaki tryb życia prowadzimy. Być może zbyt bardzo obciążamy organizm ćwiczeniami, a może nie uprawiamy sportu w ogóle. W jednym i drugim przypadku kolana mogą zacząć nam doskwierać. Skurczone mięśnie, albo zbytnio obciążone stawy, bardzo szybko dają o sobie znać.

Leczenie farmakologiczne

W aptekach znaleźć możemy niezliczoną ilość medykamentów przeznaczonych do leczenia i ochrony stawów. Bardzo często zawierają one glukozaminę, naturalną substancję, która "smaruje" stawy, nawilża je i wydłuża ich sprawne działanie. Jeżeli w stawach zaczyna zużywać się chrząstka, czujemy ból kolan, trzaski lub dosłowne skrzypienie, powinniśmy jak najszybciej skonsultować się z lekarzem i podjąć odpowiednie leczenie bólu kolana.

Leczenie chirurgiczne

W przypadku mocnej degradacji stawów, jednym skutecznym wyjściem jest operacja, która naprawi zużyte struktury i przywrócić ruchomość w stawie. Czasami wymianie podlegają tylko poszczególne struktury, innym razem leczenie polega na zainstalowaniu sztucznego stawu na miejsce tego, który nie spełnia już swojego zadania.

Wszyscy dobrze wiemy, że lepiej jest zapobiegać, niż leczyć. Dlatego w pierwszej kolejności, trzeba postawić na profilaktykę, dopiero później na leczenie.

uroda