Nietrzymanie moczu może mieć naprawdę wiele przyczyn związanych ze zdrowiem człowieka, jednak skutek jest ten sam.

Wiele kobiet i mężczyzn cierpi z tego powodu na dyskomfort i ciągły strach, że nietrzymanie moczu zaatakuje w najmniej odpowiednim momencie. Co ósma kobieta około czterdziestego roku życia i praktycznie każda, u której wystąpiła menopauza, zmaga się z tym problemem. Również wielu mężczyzn cierpiących z powodu problemów z prostatą skarżą się na niego.
Nietrzymanie moczu nie musi oznaczać tylko i wyłącznie problemu z nerkami czy układem moczowym. Przyczyny nietrzymania moczu to także powikłania pooperacyjne, zaburzenia metaboliczne czy choroby układu nerwowego. Ich podłoże może mieć charakter fizjologiczny, neurologiczno-psychiczny czy genetyczny. Ten pierwszy jest oczywiście najczęstszy, jednak nie można ignorować pozostałych dwóch. Rodzaje nietrzymania moczu to:
1) Wysiłkowe - w wyniku wysiłku, kaszlu, kichnięcia.
2) Naglące - silne parcie na cewkę moczową i pęcherz.
3) Z przepełnienia - kroplowa utrata ze względu na przepełnienie.
Więcej na klinikaurologii.edu.pl

Leczenie nietrzymania moczu zależy w gruncie rzeczy od stopnia jego zaawansowania. Najlepszym sposobem jest zdecydowanie leczenie zachowawcze, które polega tylko i wyłącznie na zmianie trybu życia i odżywiania. Zmiana ilości przyjmowanych płynów oraz leczenie farmakologicznie w tym przypadku również jest konieczne.
Dla ludzi, który posiadają duży problem z nietrzymaniem moczu jest polecana klinika urologiczna. Kilka wizyt u urologa pozwoli na postawienie diagnozy i wybranie najodpowiedniejszego sposobu leczenia. Często konieczna okazuje się być operacja.

mocz